معماری و تزئینات کلیساها/کلیساهای مسیحی، کنیسه های یهودی و مساجد اسلامی

تأملی در بناهای مذهبی و همچنین وسایل آنها در ارتباط با استفاده از ایمان و نماز. این انعکاس از ادیان یهودی، اسلامی و مسیحی به عنوان نمونه های مطالعاتی دوران قرون وسطی استفاده می کند.

Welding Sacer و همچنین دین Profanus مقدس است، گهواره sacer، واقعیت در هم تنیده ایمان، و فحشا. در کلیساها، کلیساها، معابد، کنیسه ها، و مساجد است که ما sacer و profanus، خانه نماز را به هم وصل می کنیم. در میان ادیان و آداب گوناگون، مجموعه‌ای از بخش‌های مقدس را به ارمغان می‌آورد که هر کدام هنر و ترکیب معماری اختصاصی خود را دارند و دستگاه خود را برای برقراری ارتباط و همچنین ستایش خداشناسان دارند. بخش‌ها واقعاً با شیارها و کاشی‌هایشان ساخته شده‌اند که به زیبایی‌شناختی اما پارسایی کمک می‌کنند، که نمادی از ایمان آنهاست.

شبستان که بدنه اصلی کلیسا است، نقطه مرکزی بنای مرتفعی را که مختص روحانیون بوده و از ورودی تا طاق امتداد می‌یابد، ایجاد می‌کرده است که از مجرای آن که توسط راهروهای جانبی پایینی احاطه شده بود، توسعه یافته بود. این طراحی معماری منجر به توسعه کلیسای مسیحی گوتیک، سبک رومی و کلیسای جامع کلیسای جامع شد. کلیسای ابی سنت دنیس به عنوان اولین بنای گوتیک شناخته می شود که مسیحیان می توانستند در آن عبادت کنند. در حالی که ایاصوفیه یک کلیسای کلیسای ارتدکس سابق بود و بعداً به یک مسجد امپراتوری تبدیل شد. قبل از اینکه ایاصوفیه به مسجد تبدیل شود، کلیسایی بود که به حکمت خدا، لوگوس و شخص دوم تثلیث مقدس اختصاص داشت. این سازه از بدو پیدایش تغییراتی از کلیسای اول تا کلیسای دوم و سوم تا در نهایت تبدیل شدن به مسجد داشته است و در حال حاضر موزه است.

بخوانید
شهرک های مسکن سبز می شوند

کنیسه یک کلمه مشتق عبری است که به معنای خانه اجتماع است. مسکنی است برای جمع شدن دعا و بحث. پنج کتاب موسی در یهودیت، تورات و انجیل یهودیان اجرا می شود. آنها در حالی که رو به اورشلیم هستند نماز می خوانند و ساختار کنیسه به این سمت است، زیرا این ارتباط نهایی بین مقدس و ناسزا است. به خصوص کنیسه هایی مانند کنیسه کپرناحوم (قرن چهارم قبل از میلاد) سه درب دیده می شود. این سه نقطه ورودی را می توان به تقسیمات مذهبی قبلی سه حیاط ویران شده معبد اورشلیم اشاره کرد. در دین یهود، خدا غیرتصویری است، اما این تصور نادرست است، زیرا کنیسه های ناحیه هنرمندانه از خود نشان داده اند. به عنوان مثال، کنیسه Dura-Eurpus، یک پادگان رومی به خوبی حفظ شده بین امپراتوری روم و همچنین امپراتوری ساسانی، طاقچه تورات را خواهید دید. تقسیم‌بندی این طرح‌ها یک شمعدان از هفت شاخه، منورا، یک نشان هنری پیوسته یهودی را فراهم می‌کند. عدد هفت نمادی از کمال و تکمیل است و بیانگر فرمان مقدس نگه داشتن روز هفتم است که در تورات آمده است. همچنین روایت پیوسته، یک خط داستانی زمانی در برابر نقاشی دیواری زندگی موسی (239 پس از میلاد) دیده می شود. این نمایش دارای دو تصویر از موسی است، یکی در حال چرخاندن عصای خود به سمت دریای سرخ در حالی که موسی دیگر بنی‌اسرائیل را هدایت می‌کند. و انسانیت مسیحیان در کلیساها عبادت می کنند، در حالی که یهودیان در کنیسه ها، به عنوان نقطه تلاقی بین مقدس و ناپسند، و بین افراد ناسزا و مقدس. در یک کنیسه، به راحتی می توان دیوار غربی را پیدا کرد، زیرا معمولاً دارای طاقچه توراتی است که نمازگزاران را به سمت اورشلیم هدایت می کند.

بخوانید
هوش تجاری

معماری کنیسه یهودیان قرون وسطی از مکانی به مکان دیگر متفاوت بود و معماری زیبایی شناسی مسیحیان یا مسلمانان کشورهایی را که یهودیان در آن زندگی می کردند جذب می کرد. برخلاف کلیسای مسیحی که طرح صلیبی شکل آن نماد مصلوب شدن مسیح است، کنیسه فاقد طرح معماری بود که یک عامل تعیین کننده نمادین باشد.

در داخل کنیسه، برخی از عناصر معماری اجباری اهداف مذهبی را فراهم می کردند. در مرکز کنیسه یک سکوی برافراشته قرار داشت که طومار تورات را روی آن می خواندند و در میان یهودیان اشکنازی به آن بیمه و در میان سفاردیم ها تبه می گفتند.

بخوانید
آهن فروشی معماری - شامل چه چیزی است؟

اهمیت معماری بیمه نشان دهنده اهمیت تورات در آیین های یهودی بود. طومارهای تورات در صندوق مقدس نگهداری می شدند که نشان دهنده صندوق عهد است که در میان اسکنازی ها به آرون ها کدش و در یهودیان سفاردی به نام هخال معروف بود. موقعیت کشتی به گونه ای است که کسانی که روبروی آن هستند رو به اورشلیم نماز می خوانند. پیش از قرن ششم، کشتی در یک اتاق کناری نگهداری می‌شد و دور از چشم بود که با پرده‌ای از آن جدا می‌شد. در قرون وسطی، صندوق مقدس در مرکز دیوار شرقی کنیسه، که رو به اورشلیم بود، نصب می شد. طومارها در حالت ایستاده قرار گرفتند تا جماعت آنها را در باز تابوت ببینند. به نوبه خود، تابوت که بسیار با شیر تزئین شده بود، نماد یهودا و لوح های 10 فرمان بود. همانطور که مشاهده می شود، پرده ای که به عنوان پرخت از آن یاد می شد، صندوق مقدس را مطابق با کتاب مقدس می پوشاند (خروج 40:21). به این ترتیب، aron ha-kodesh نماد خیمه یهودیان است که در زمانی که بنی اسرائیل در بیابان سرگردان بودند ساخته شد. دیوار شرقی باید دارای یک اپسی نیم دایره باشد و در ورودی باید از طریق دیوار غربی روبروی اپیس باشد.

بخوانید
طراحی خانه رویایی یک زوج با استفاده از نرم افزار رندر سه بعدی

تعهد کاهنان ماقبل تاریخ برای نگه داشتن شمعی روشن برای سوختن ابدی در حضور خداوند (ر.ک. لاویان 24:4) نیز به نور ابدی منتقل شد که جلوی کشتی آویزان بود و پیوسته روشن نگه داشته می شد. نور شمعدان ابدی بسته به ثروت جامعه از نقره، برنج یا طلا ساخته می شد و نماد معنویت روشنگر تورات بود. علاوه بر این، کنیسه ویژگی مطلوب دیگری داشت، یعنی پنجره. با حفظ اعتقاد دانیال 6:11، مکان دعای انبیا یک پنجره داشت. در هنگام نماز در کنیسه، از طناب برای پوشاندن کشتی تورات استفاده می شود که طومارهای تورات در داخل کنیسه وجود دارد. در چندین کنیسه، پاروشت در طول سال استفاده می شود و در روزهای مقدس جایگزین می شود.

گنبد صخره، زیارتگاهی که بر روی کوه معبد در شهر قدیمی اورشلیم قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین آثار معماری اسلامی به حساب می‌آید که اهمیت محوطه آن از سنت‌های مذهبی نشأت می‌گیرد که برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان ارزش زیادی دارد. مسیحیان به دلیل نقشی که معبد در زندگی عیسی مسیح ایفا کرد، مکان گنبد را مقدس می‌دانند.

برای اقامه نماز به مکه از محراب استفاده می شود. به نظر می رسد محراب نسخه جدیدتری از طاقچه تورات و سپید بوده باشد. با توجه به اینکه فرد بلافاصله از فضای ناپسند اطراف خود جدا شود، نیاز به سجاده به وجود آمد. به همین ترتیب، طومارهای تورات جهان اشکنازی قرون وسطی در بیمه یا یک سکوی برجسته که در مرکز قرار دارد خوانده می شود. همه صندلی ها رو به کشتی مقدس (آرون) هستند. علاوه بر این، آرون یکی از جانشینان متعدد طاقچه تورات است که طومارها در آن ذخیره می شوند.

بخوانید
شگفتی های معماری در سنگاپور

در خاتمه، می توان گفت که هنر و معماری یهودیان، مسیحیان و مسلمانان قرون وسطی به طور پیوسته بر اساس مقتضیات و جزمات اعتقادات مذهبی مربوط به آنها شکل گرفته است. مسیحیان، مسلمانان و هنرمندان و معماران یهودی به درجات مختلف میراث هنری، زیبایی‌شناختی و معماری را که از روم باستان، هلنیستی، ایرانی و فرهنگ‌های دیگر به دست آورده‌اند، پذیرفتند. علاوه بر این، تماس‌های مستقیم فرهنگی یهودیان، مسلمانان و مسیحیان در تولیدات فرهنگی مادی مربوطه به طرق مختلف خود را نشان داد. مردم در دوران قرون وسطی به آسانی تکنیک‌های هنری یکدیگر را برای خلق تکنیک‌های هنری خود به کار گرفتند. برای مسلمانان و پادشاهان مسیحی عجیب نبود که هنرمندانی از جوامع مذهبی مختلف برای آنها کار کنند. هر سه جامعه به دلایل جدلی از نمادهای هنری مذهبی در هنر و همچنین معماری استفاده می کردند.



Source by Eric Mwebe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.