اهمیت معماری و طراحی داخلی برای مشاغل خرده فروشی

راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی پیچیده تر از خرید یا اجاره یک فضا و افتتاح برای تجارت است. رقابت و هوس عمومی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. همچنین نمایش مناسب کالا و ایمنی خریدارانی که می آیند وجود دارد. کسب و کارهایی که به خوبی طراحی شده اند، مشتریان بیشتری را جذب می کنند و کالاهای خود را بیشتر می فروشند. آنها همچنین مدت طولانی تری در تجارت باقی می مانند و سود بیشتری به دست می آورند. وقت گذاشتن و سرمایه گذاری روی یک معمار یا طراح داخلی خوب فقط یک تجارت خوب است.

بخوانید
برنامه های آموزش حرفه ای برای توسعه مهارت

برخی از مواردی که در برنامه ریزی یک کسب و کار خرده فروشی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از مکان، طراحی جلوی فروشگاه، جریان ترافیک در داخل کسب و کار، ایمنی مشتری، طرح رنگ، محیط، سبک دکوراسیون، سهولت نگهداری و راحتی مشتری. مکان دپارتمان ها و ویترین های مختلف می تواند تفاوت بزرگی در موفقیت یا شکست یک کسب و کار ایجاد کند. یک طراح فروشگاه حرفه‌ای می‌تواند پلان‌های طبقه‌بندی را که برای هر نوع کسب‌وکاری که ایمنی و جریان ترافیک را در نظر می‌گیرند کارساز باشد. اکثر کسب و کارها یک شانس برای تحت تاثیر قرار دادن خریداران دارند. این شانس را با محیط بد یا طراحی ضعیف فروشگاه تلف کنید و کسب و کار با شکست مواجه خواهد شد.

بخوانید
سیر تحول طراحی داخلی تجاری

اولین نکته پس از انتخاب مکان، تطبیق طرح و دکور با محصولی است که قرار است فروخته شود. یک رستوران لذیذ به دکوری متفاوت از کافی شاپ یا فست فود نیاز دارد. یک رستوران غذاهای دریایی به دکور متفاوتی نسبت به یک میخانه ایرلندی و غیره نیاز دارد. دکور باید با محصول فروخته شده مطابقت داشته باشد تا موثرتر باشد. بیشتر مشتریان برای محصولی که خرید می کنند، انتظار دکوراسیون خاصی را دارند. یک فروشگاه پوشاک و لباس زیر زنانه نسبت به یک فروشگاه لباس ورزشی مردانه حس زنانه تری خواهد داشت. یک طراح داخلی یا یک معمار متخصص در طراحی خرده‌فروشی می‌تواند دکوراسیون و چیدمان کالا را پیشنهاد دهد که به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی خرید کنند و بیشتر خرید کنند.

بخوانید
مارپیچ طلایی آگاهی - الهام معنوی و روشنگری از طریق هنر و علم

هنگامی که کسب و کار طرحی مطابق با کالا دارد، مهم است که یک تم دکور در آن طرح انتخاب کنید. این تم می تواند فوق العاده معاصر، اروپایی، گلم یا سنتی و همه چیز در این بین باشد. این تم می تواند در رنگ های مختلف باشد. مهم است که طرح رنگی را انتخاب کنید که برای مشتریان خوشایند باشد و آنها را تشویق به خرید کند. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد رنگ‌های خاص در رستوران‌ها بهتر از بقیه برای تشویق مشتریان به خوردن و نوشیدن بیشتر عمل می‌کنند. رنگ‌های دیوارها، کف‌پوش‌ها و اثاثیه فروشگاه‌ها باید به خوبی با هم هماهنگ شوند و مشتریان را راحت کرده و تمایل به خرید بیشتر داشته باشند.

بخوانید
برون سپاری توسعه طراحی معماری

همه اقلام دکور در یک کسب و کار باید نگهداری آسان و ایمن برای مشتریان باشد. انتخاب کفپوش باید با در نظر گرفتن ایمنی در نظر گرفته شود. هیچ کس نمی خواهد مشتریان روی یک کفپوش خیلی براق سر بخورند و به خود آسیب برسانند. پلان های طبقه باید موارد مرتبط را با هم برای راحتی مشتری دسته بندی کنند. خطوط خروج باید در موقعیت مناسب و دارای سرنشین قرار داشته باشند. یک فروشگاه خوب طراحی و اجرا شده، کالاهای بیشتری را به فروش می رساند.



Source by Jack Haymaker

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.